Tak trudno zobaczyć prawdę

8 thoughts on “Tak trudno zobaczyć prawdę”

  1. O tak, jak ja to świetnie znam, ochranianie innego przed krytyką, poświęcanie siebie, tzw. lojalność wobec osoby która krzywdzi, zwana pod nazwą syndromu sztokholmskiego. Pozostawanie ciągle w roli ofiary. Wyuczone w domu, gdzie nie można było się bronić jako dziecko. Dziś jako dorosła, często odtwarzam tę rolę w bliskich relacjach. To też uzależnienie emocjonalne, nie miłość, a jej ślepe pragnienie, powoduje że wpadam w sidła toksycznych relacji. Pozdrawiam

    Liked by 1 person

  2. Jak dobrze przeczytać, że nie jestem sama. Wprawdzie moja historia trwała tylko rok, ale czuję się teraz kompletnie zdewastowana psychicznie… On wyszedł z tego bez skazy na swym wizerunku (opanowany, łagodny, stosujący tylko bierną agresję) a ja…. Z poczuciem, że straciłam rozum, straciłam kontakt ze sobą, z wyrwanymi pazurami i zębami, znokautowana, z łątką wariatki…. I choć na poziomie mentalnym wiem, znam prawdę… To ta mała ja we mnie wciąż tęskni za tą fałszywą fasadą idealnej miłości i idealnego życia, które uosabiał ten człowiek…. Wciąż zdarza mi się wyć za nim z żalu i tęsknoty, choć przecież wiem, że to była moja projekcja, iluzja, fatamorgana… Tyle pracy przede mną… Pozdrawiam Cię.

    Liked by 1 person

    1. E kochana daj sobie czas. Wiesz mi bardzo pomogło rozkminienie tego co się stało i jak to się stało. To mi dało obraz całości i pomogło wyleczyć rany. Potrzebujesz dopuścić do siebie ból, opłakać i dać sobie wsparcie.
      Serdecznie Cię pozdrawiam i życzę Ci dużo miłości ❤

      Like

  3. Słowa że nie każdemu i nie od razu trzeba pokazać ciepły i miękki brzuszek pasują do mnie idealnie. Zawsze tak robiłam, jak się okazuje niszcząc siebie i “rozdając siebie za drobne”. Od niedawna dotarło do mnie ze nie kazdy musi nas kochać i być milutkim jak kotek. Dobrze jest odpuścić, to takie cudownie uwalniające uczucie!

    Like

    1. Czasami wierzymy w to, że było szczęśliwe i nic się nie wydarzyło. Czasami trzeba zajrzeć głębiej, aby odkryć prawdę. To, że działaś w sposób, który krzywdził Ciebie pokazuje, że coś było zachwiane, jakieś zdarzenia z przeszłości dało temu początek. Spójrz głębiej, porozmawiaj ze swoim wewnętrzym dzieckiem. Ono wie ❤

      Like

Leave a Reply

