Mój mężczyzna

2 thoughts on “Mój mężczyzna”

  1. Witam. Pisałam do Ciebie kiedyś na facebook i dziękuję za odpowiedź. Nadal śledzę jak widać bloga. Mój ojciec odszedł od narcystki fizycznie – a ja ponad 30 lat myślałam, że on nas zostawił. Czułam się oszukana i czekająca na COŚ, na powrót, na to że ten sen się skończy, że nie będę już sama. Oczywiście to czekanie było podświadome bo w życiu byłam twardzielem już od momentu odejścia taty. I tak twardziel kojarzy mi się z superbohaterem – batmanem, spidermanem … ale tu jest inaczej. Oni działają, walczą i mają odwagę, ja byłam sparaliżowana, byłam skałą, kaleką emocjonalną, która jedyny “poważny związek” w którym była “miłość” odchorowuje do dziś. W tym związku też było wiele czekania.
    Po latach po raz kolejny zamieszkałam z moją mamą, po przyjeździe miałam sen – śnił mi się starszy mężczyzna – mój ojciec – który klęczał przede mną i płacząc mówił, że on potrzebuje wsparcia. Tak mi się śnił po raz pierwszy od ponad dwudziestu lat. We śnie kucnęłam i odpowiedziałam mu, że nawet ja potrzebuję wsparcia. Nawet ja ! To był jakiś przełom bo przecież przez ostatnie lata wszystkim udowadniałam, ze ja dam radę, że potrafię wszystko, jestem samowystarczalna, dzielna i zapracuję na miłość..

    Liked by 1 person

    1. Tak to bycie twardzielem, to obrona i strategia na przetrwanie. I zrozumiałe jest, że każde z dzieci zaburzonych matek je przyjmuje. To nasza karta na przetrwanie. Niestety działanie pod wpływem tej strategi w dorosłości jest destrukcyjne. Każdego dnia zbieram kawałki siebie zamrożone w sytuacjach z przeszłości, kiedy trauma jakiej doświadczyłam kazała mi zastygnąć.
      Mów o tym co czujesz, głośno, krzycz, daj sobie przestrzeń na smutek i cierpienie, nawet jeśli inni każą Ci milczeć i odchodzą. Dla mnie to jedyna droga do wolności i rozpostarcia skrzydeł! Powodzenia Dominiko 🙂

      Like

Leave a Reply

